Belangrijke elementen voor een website

10 belangrijke elementen voor een professionele website

Een belangrijk onderdeel wat hoort bij ondernemen is een goede en professionele website. Maar wat is een goede website? Een goede website is duidelijk en ziet er professioneel uit. Een website geeft een eerste indruk over het bedrijf. Potentiële klanten en huidige klanten bekijken de website en dan is het belangrijk dat de eerste indruk goed is. Om ervoor te zorgen dat een website duidelijk en professioneel is, zijn er een tiental elementen die daar invloed op hebben. De 10 elementen zullen kort worden beschreven.

10 belangrijke elementen voor een professionele website

Relevantie en context: De content die wordt geplaatst op een website moet van toepassing zijn op het bedrijf. Als je bijvoorbeeld een kapper bent, heeft het geen relevantie om iets met auto’s op de website te plaatsen.
Content lengte:
Naast de inhoud van de content is het ook belangrijk dat de content niet te lang maar zeker ook niet te kort is. Tussen de 900 worden en 1500 worden per pagina wordt gezien als de ideale lengte voor content.
Foto’s en video’s
: Content omvat niet alleen teksten die worden geplaatst. Foto’s en video’s vallen ook onder content en geven een meerwaarde aan een website. Hierbij geldt ook, het moet relevant zijn voor het bedrijf.
Grammatica en spelling:
Om professioneel over te komen is het zeker belangrijk dat er in de teksten op de website geen grammatica en spellingfouten zitten. Dit wordt gezien als onprofessioneel.
Leesbaarheid: Onder de leesbaarheid van de website vallen hoe de tekst gelezen kan worden en hoe goed begrepen kan worden.
Format:
Hoe een pagina wordt ingedeeld, is belangrijk om een duidelijke website te bouwen. Het gebruik van bullet points en nummer kan een website overzichtelijker maken.
Expertise: Uit de content die geplaatst wordt, moet blijken dat degene die het schrijft weet waarom geschreven wordt. Personen lezen liever een tekst van een expert dan een tekst waar niet veel informatie instaat.
Social media:
Op de website linken naar de social media pagina’s heeft een positieve invloed op de kwaliteit van een website. De bezoekers kunnen binnen enkele klikken op de facebookpagina terecht van het bedrijf.
Interne en externe links naar Google: hebben invloed op de vindbaarheid van een website in een zoekmachine.
Kwaliteit van commentaar: Als er op de website een mogelijkheid is om reviews te schrijven heeft een positieve reviews een positieve invloed op de website en bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *