Optimaliseer je webwinkel

Optimaliseer je Webwinkel en krijg meer klanten

Optimaliseer je Webwinkel voor meer klanten en betere conversie

Om de online vindbaarheid van een Webwinkel te optimaliseren zijn er een aantal onderdelen die een goede Webwinkel moet bevatten. Allereerst de juiste zoekwoorden. De juiste zoekwoorden is een belangrijk onderdeel voor een goede online vindbaarheid van een Webshop.

Als de juiste zoekwoorden zijn gekozen, is het belangrijk om de Webwinkel effectief in te richten. Om hoog in de zoekmachine te komen, moet iedere webpagina unieke content, afbeeldingen en metadescriptions bevatten. Door het inzetten van deze onderdelen begrijpt Google beter waarop de pagina draait, waardoor de Webwinkel hoger in de zoekmachine wordt geplaatst.

Bij kleinere Webwinkels is het plaatsen van afbeeldingen en het schrijven van metadescriptions te overzien. Voor grote Webwinkels met 100 of misschien zelfs 1000 producten in het assortiment gaat dit wat lastiger. Men zou weken bezig zijn voor het schrijven van metadescriptions voor de pagina’s. Om dit te versnellen is er een oplossing. Het gebruiken van categoriepagina’s.

Categoriepagina’s zijn pagina’s waarop producten weergegeven worden die in dezelfde productgroep vallen. Neem bijvoorbeeld een Webwinkel met kleding. Als alle producten op 1 pagina worden getoond wordt de pagina onoverzichtelijk. Echter als alle producten op een aparte pagina worden geplaatst, kost het teveel tijd om alles in te laden en te schrijven. Het indelen per categorie is daarom een oplossing. Het is overzichtelijk voor een klant en tijd technisch sneller om te bouwen.

Optimaliseer je Webwinkel - MKB Webpartner

Om de categoriepagina’s optimaal in te delen voor de online vindbaarheid, is waardevolle content een belangrijke factor. Kwalitatief goede content is leuke en functionele content die iets toevoegt aan de pagina.

Om kwalitatief goede content te schrijven zijn er een paar factoren belangrijk.
– Uniekheid: Gebruik voor elke pagina een aparte, unieke tekst. Bij het gebruiken van dezelfde content kan Google bepalen om je lager in de zoekmachine te plaatsen.
– Waardevol: De teksten die geplaatst worden moeten waardevol zijn voor de bezoekers. Denk aan bijvoorbeeld, tips of how to content.
– Expertise: Laat in de content naar voren komen dat je een expert bent. Geef advies over producten of welk product het beste past bij de wensen van een klant.

Optimaliseer je Webwinkel op Navigatie en URL’s

Alle content is geschreven, wat is de volgende stap? Het is belangrijk dat de content op de juiste plekken wordt geplaatst om het doel te bereiken. Navigatie en URL’s zijn hiervoor belangrijke onderdelen. Bezoekers op een Webwinkel moeten gemakkelijk de juiste pagina vinden die gezocht wordt. Naast de navigatie is het belangrijk dat de URL van een categoriepagina overeen komen met het onderwerp. Als voorbeeld, zoek je een spijkerbroek op een Webwinkel voor kleding moet de URL van deze categoriepagina zijn: www.kleding.nl/jeans.

Wrebshop optimalisatie

Content waarbij het niet lukt om op de pagina van de producten te plaatsen, kunnen worden geplaatst met een link van ‘’lees meer’’ op een andere pagina. Bezoekers zien zo niet gelijk alle content maar kunnen aangeven of ze over een bepaald product meer informatie willen zien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *